Opis projektu
Zakup defibrylatora do przedszkola jest inicjatywą, która ma na celu zwiększenie
bezpieczeństwa dzieci oraz personelu. Wprowadzenie takiego urządzenia
w placówkach edukacyjnych ma na celu przygotowanie na sytuacje kryzysowe, takie jak
nagłe zatrzymanie krążenia.
Defibrylator AED – Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny jest urządzeniem służącym
do przywracania prawidłowego rytmu serca w przypadku nagłego zatrzymania
krążenia, zwłaszcza gdy doszło do migotania komór lub częstoskurczu komorowego
bez tętna – są to rytmy serca, które można korygować za pomocą impulsu
elektrycznego.
2
Przedszkole to miejsce, gdzie przebywa wiele dzieci, które z różnych powodów mogą
być narażone na nagłe problemy zdrowotne. Defibrylator może uratować życie, gdyż
pozwala na szybką odpowiedź w sytuacji zatrzymania akcji serca.
Zatrzymanie akcji serca może zdarzyć się nagle, nawet u dzieci. Nie tylko dzieci mogą
ulec NZK, ale też pracownicy (np. kucharki, opiekunki, wychowawcy).
W przypadku nagłego zatrzymania krążenia czas jest kluczowy. Szanse na przeżycie
osoby z nagłym zatrzymaniem krążenia spadają o ok. 10% z każdą minutą bez
defibrylacji. Wczesne użycie AED i RKO może zwiększyć szanse przeżycia nawet do
70%.
Posiadanie defibrylatora w przedszkolu daje poczucie bezpieczeństwa zarówno
dzieciom, jak i ich rodzicom. Wiedza o tym, że placówka jest przygotowana na sytuacje
kryzysowe, zwiększa zaufanie do instytucji.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu oraz jego beneficjenci
Beneficjentami projektu będą zarówno cała społeczność przedszkolna jak
i okoliczni mieszkańcy.
AED (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny) – to łatwe w obsłudze urządzenie,
z poleceniami głosowymi, przeznaczone także dla osób bez wykształcenia
medycznego.
Posiadanie defibrylatora w placówce edukacyjnej umożliwia szybkie działanie
w momencie zagrożenia, co zwiększa szanse na przeżycie osoby poszkodowanej.
W wielu krajach zachodnich AED w placówkach oświatowych to standard.